Generalforsamling 2025

Søndag den 15. juni 2025

  1. Valg af dirigent:
    Frode Laursen nr. 106

    Der er ingen fuldmagter indkommet. Generalforsamlingen indkaldt i overensstemmelse med reglerne i vedtægterne.
  2. Bestyrelsens beretning:

    Et stille år uden de store problemer er gået, siden sidste års generalforsamling.
    Ingen vejskilte ødelagt, ingen nabostridigheder, og ingen dumme bilister (af betydning), som kører for stærkt på H C Lumbyes vej.

    Det betyder selvfølgelig ikke, at bestyrelsen har ligget på den lade side:)

    Der er stadig til- og fra flytning til grundejerforeningen og formanden bøvler stadig med, at ejendomsmæglerne forestiller sig, at vi udfylder 5-6 sider store skemaer, som retteligt er ejendomsmæglerens opgave at udfylde. Til gengæld skal mæglerne have ros for, at oplyse navne og kontaktoplysninger på de nye ejere, så vi kan få taget godt imod de nye ejere og tilbyde dem optag i vores lukkede Facebook gruppe.
    Det giver store problemer, at bankerne grundet hvidvaskningsreglerne, ligestiller kapitalfonde med små grundejerforeninger. Det giver bøvl og besvær og det er ikke usædvanligt, at et skift i en bestyrelse eller andet koster flere måneders HÅRDT arbejde, før papir arbejdet er ordnet.

    Bestyrelsen har siden sidste generalforsamling fået Fællesforeningen til at indkøbe Højre vigepligt skilte til den “ nye sløjfe del“, og stor tak til Karen Mørck for at være primus motor i opsætningen af skiltet.

    Bestyrelsen har fået renset alle vores brønde, så vi skulle være klar til voldsomt regnvejr i foreningen. Arbejdet er gjort, men formanden vil gerne advare andre og eventuelt kommende bestyrelser mod at bruge Tom`s kloak service igen, da det tog firmaet tre måneder, og adskillige trusler om inkasso, før det lykkedes dem at fremsende en korrekt regning.

    Bestyrelsen er via Fællesforeningen i færd med, at få sikret og ordnet randbeplantningen i “ Klatten “. Det går langsomt men sikkert fremad, og der er håb om, at vi i efteråret 2025 vil have fældet alle døde træer og plantet noget nyt – bestyrelsen er i god kontakt med Fællesforeningens gartner og vi er meget optimistiske.
    Så er der mere drev over vores “ havemand “ Jesper der passer og plejer vejtræer, bekæmper ukrudt o.s.v. Bestyrelsen har bestilt en omgang ukrudtsbekæmpelse på jeres parkeringspladser foran husene, så vi kan følge op på det flotte arbejde vores tidligere havemand Kjeld lavede. En stor tak til Jesper, for at han vil passe vores vejtræer og bekæmpe ukrudt.

    Bestyrelsen er i dialog med Næstved Kommune vedrørende vejvedligeholdelse og vinter vedligehold. Bestyrelsen har ikke haft mulighed for at drøfte Næstved Kommunes sidste svar til foreningen, men jeg kan løfte sløret for, at de anser den enkelte grundejer som ansvarlig for fortov og vej ud fra matriklen. Det betyder, at den enkelte grundejer selv er ansvarlig for at renovere asfalt og kantsten ud for sin matrikel! Og at der i deres optik, kun i ganske særlige situationer kan komme på tale, at dele regningen med de øvrige bruger af vejen.
    Med det i mente, vil jeg gerne takke kasser Preben Iversen for alle de huller i asfalten han har repareret for os i årene.

    Til sidst skal der lyde en opfordring til alle. Som grundejer er du forpligtiget til, at være medlem af grundejerforeningen Sløjfen og gennem denne Fællesforeningen for Musikbyen. Begge bestyrelser nærmer sig en gennemsnitsalder på 70 plus, og ingen steder er bestyrelserne fuldtallige. Det bliver mindst 10 gange så dyrt i kontingent, hvis vi skal betale advokatfirmaer og administrationsselskaber for at drive Sløjfen og Fællesforeningen, så på med vanten og deltag i lokal demokratiet, tag en tørn i din bestyrelse:)

    På vegne af bestyrelsen Henning Mørck Formand
  1. Regnskab:
    Kasserer Preben Iversen fremlægger regnskab 2024. 
  1. Indkomne forslag: Ingen
  1. Budget og fastsættelse af bidrag: Kasserer Preben Iversen fremlægger budget 2026 – Bidrag bliver 750 kr. Det spørges til om ikke vi skulle betale de 100 kr. ekstra. Men Bestyrelsens forslag er at udvidelse af formuen ikke ønskes, hvilket begrundes af formanden, det vedtages herefter.
    Betaling for indflytning i Sløjen er 200 kr.
  1. Valg til bestyrelsen:
    Bestyrelsesmedlem Peter Bøving nr. 115 genvælges
    Bestyrelsesmedlem Vibeke Andersen nr. 99 genvælges
  1. Valg af revisor:
    Leif Alfredsen genvælges
  1. Eventuelt: 
    Der spørges ind til om bestyrelsen har et festtelt som kan lånes – det er ikke tilfældet.

    Der gives udtryk for at det er dejligt at beboerne lægger forskelligt op i vores egen Facebook gruppe.

    Der Spørges ind til hvor området er i forbindelse med, der skal lægges nyt asfalt. Det er bestyrelsen ikke bekendt med på nuværende tidspunkt – vi venter til afgørelsen om fjernvarme, da vejen til den tid skal graves op. Der kommer et møde for alle omkring fjernvarme i efteråret.

Dirigent Frode Laursen